...

...

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ..

2 Οκτωβρίου 2012

Ο ΓΑΜΟΣ..



Πέφτει το απόγευμα σαν χάδι απαλό και ο γαμπρός
Μπροστά από την εκκλησία με
τ’ ατσαλάκωτά του ρούχα περιμένει
η νύφη να φανεί που άργησε
για να του γίνει ο χρόνος λίγο πιο μαρτύριο.
            Και όταν ήρθε εκείνη φώτισε ο τόπος
            Μες τ’ άσπρα τούλια της ντυμένη και τα γιασεμιά
            Λευκό αθώο περιστέρι που ζητάει το φιλί και την ψυχή.
Έσκυψε τότε και γλυκά την φίλησε.
Και πάνε μέσα που ο γέροντας με απαλή φωνή
Τους καλωσόρισε και λόγια τέτοια είπε
Που γέννησαν ελπίδες οι στιγμές.
                    Όμορφα ακούστηκαν οι ευχολογίες.
                     Με έναν τρόπο και εγώ τις θέλησα.
                     Αρσενικό και θηλυκό ενώθηκαν σαν από ιερό σημάδι
                     Να πάει η ζωή μπροστά.
Κι όπως χορεύανε τον Ησαΐα
Δάκρυσε η μάνα δάκρυσε ο πεθερός
Κι η εκκλησία φωταγωγήθηκε
από τις συγκινήσεις.
                        Φιλί γλυκό ευαγγέλιο που ανάνηψαν οι αγάπες
                        Οι καλεσμένοι ευχήθηκαν κι η νύχτα ήρθε
                         Για να αρχίσουν οι χοροί και τα τραγούδια.
Πρώτη η νύφη κι ο γαμπρός πρώτη η συμπεθέρα
Και με το φλάμπουρο ο γαμπρός μπροστά
Που ο χορός σε έναν  κύκλο ξεκινά.
           Στο σπίτι τα κολλαριστά κεντήματα
           Σαν όπως που με ζαχαρόνερο τα έφτιαχνε η γιαγιά μου
Και τώρα γέμισαν με όμορφα γλυκά
Όπως η Δήμητρα της γονιμότητας
από αρχαίων παράγγελνε.
          Κι εγώ που ήξερα ότι απάνω απ’ όλα τα μυστήρια
          Το πιο μυστήριο είναι ν’ αγαπάς
          Χαιρόμουν τόσο που έβλεπα να ζει ο έρωτας
          που θέλησε ωραία να τους σμίξει.
Κρατάει ο χορός κι αλλάζει χέρια
Το φλάμπουρο με τον συμβολισμό του
Σαρακατσάνικο ευγονικό σημάδι
Που πάντρεψε της ειδωλολατρίας το αίμα
με πνεύμα του Χριστού.
               Η Ελλάδα πίσω απ’ όλα αντιστέκεται
                                    ευτυχισμένη.
Με κόπο έκρυψα ένα λιγάκι δάκρυ
Όταν η νύφη αγκάλιασε τον νέο
Κι έτσι γλυκά φιλήθηκαν.
         Από έναν γάμο για έναν γάμο
            όλες οι χαρές τελέστηκαν..

                                                                     Ξάνθη 15.9.2012



 

8 σχόλια:

nameliart είπε...

Είσαι στα κύτταρά σου ποιητής Στρατή! Ό,τι περνάει μέσα από τα φίλτρα τών αισθήσεών σου, βγαίνει μετουσιωμένο σε ποίηση! Ε ναι, αυτό είναι χάρισμα!

Καλό ξημέρωμα, που είμαι βέβαιη ότι κάτι καλό θα βγάλει πάλι από τη πένα σου!

Χαρ. Αλβερτος είπε...

Πολυ ομορφο Στρατη!
Δεν μπορω παρα να συμφωνησω με την προηγουμενη σχολιογραφο !

Την καλημερα μου σου στελνω !

ποιώ - ελένη είπε...

"Φιλί γλυκό ευαγγέλιο
που ανάνηψαν οι αγάπες"
Τι άλλο να πω...
Βακχεύεις στα μυστήρια του φωτός
φιλί ποιητή μου στην πένα σου

Δέσποινα Γιαννάκου είπε...

"Κι εγώ που ήξερα ότι απάνω απ’ όλα τα μυστήρια
Το πιο μυστήριο είναι τον άλλον ν’ αγαπάς"
Πράγματι είναι πάνω απ' όλα !!

Πανέμορφο!!
Καλημέρα ποιητή

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Μελίνα

με τέτοιους επαίνους μην πάρουν τα μυαλά μου αέρα..
Να είσαι καλά!
Πάντως σημειώνω τις απουσίες σου, μην θαρρείς πώς ξεχνάω..
Μμμμμμ...
Καλό απόγευμα!

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Χαρίλαε με εγκατέλειψες..
Κι εγώ καλησπέρες σου στέλνω και να είσαι καλά!

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Ελένη μου
εσύ περισσότερο από όλους με καταλαβαίνεις..
Πώς γράφω, πώς δημιουργώ..
Φιλί γλυκό και από μένα!
Ευχαριστώ!

ΣΤΡΑΤΗΣ ΠΑΡΕΛΗΣ είπε...

Καλό απόγευμα Δέσποινα!
Και να θυμάσαι: η ζωή και η τέχνη είναι κύκλοι ομόκεντροι...

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου